بنیاد خیریه علمی فرهنگی صدر

حامی دانش آموزان مستعد

مـنـاطــق تـوســعـــه پـــذیـر

دانش آموزانی که شلاق نخوردند و مدیر دلسوزی که سربلند شد …

بسم الله الرحمن الرحیم

? لطفا با انتشار این متن و کلیپ ها از معلمان دلسوز مناطق محروم سرزمینمان حمایت کنید?

✅ در ادامه روند مسموم رسانه ای و اجحاف در حق جامعه فرهنگیان ، از چند روز پیش شاهد خبر سازی برخی رسانه ها با موضوع تنبیه بدنی و اخراج تعدادی دانش آموز در روستای مختار آباد رودبار جنوب به دلیل نپرداختن پول به مدرسه بودیم و این بار انگشت اتهام را به سمت یکی از جوانان اخلاق مدار ، دلسوز ، دردآشنا وزحمتکش دیار رودبار نشانه رفته بودند که به مهربانی و خنده رویی مشهور و روحیات و خلق و خوی او متفاوت از این رفتارهاست.

?در کنار این اخبار فیلمی کاملا ساختگی از صحبت های طلبکارانه و غیرواقعی چند دانش آموز در فضای مجازی دست به دست می شد که حداقل از لحاظ روحی و جسمی اثری از تنبیه و مورد آزار قرار گرفتن در آنها قابل مشاهده نبود.
به عنوان یکی از ساکنان سرزمین رودبار زمین که هرگز دغدغه ای مهمتر از فردای روشن کودکان دیارم نداشته و ندارم هر چه در این تصاویر ویدئویی دقت کردم در گفتار و رفتار و سکنات این کودکان چیزی جز دست آویز شدن معصومیت و سادگی آنان برای تخریب نام و چهره معلم در سرآغاز سال تحصیلی نیافتم.

آنانکه تمام قد رنج معلمی در رودبار را کشیده اند، نیک می دانند خدمت در سرزمینی که به لطف همسایگی آفتاب دمای کپرها و کانکس ها در 9 ماه سال به تنور طعنه می زند چه شاخصه ها و ویژگی هایی دارد…

✨درعجبم کسانی که نام «منصوری» را به عنوان آدم بده این قصه جهانی کرده و به خورد برخی رسانه ها دادند، چرا روزهایی که او در گرمای 50 درجه محل استقرار خود و دانش آموزانش را با سایه شاخه های «کهوری» نیمه جان تنظیم می کند هرگز نمی بینند.

?بد نبود این دلسوزان از معین میپرسیدند چرا به رغم داشتن علم و مدرک و نیاز مجموعه ، موقعیت،امنیت و آسایش شغلی پست کارشناسی فن آوری و تکنولوژی مدیریت آموزش و پرورش و کار در شرایط خوب را با خدمت در شرایط سخت روستاهای محروم عوض کردی؟ آیا اصلا خبردارند «منصوری» و منصوری های رودبار طی این چند سال برای رسیدن به کلاس درس در مسیرهای پرخطر چند تصادف مرگبار را از سر گذرانده اند؟ براستی این رسانه ها در روزهای نه چندان دوری که تصادف در مسیر رسیدن به مدرسه جان دوستان و همکاران او را گرفت کجا بودند؟

✅البته شنیدیم سازنده این کلیپ ها این فیلم را تهیه کرده تا مثلا قسمتی از هزینه های تحصیل این کودکان را تقبل کند اما این کارش باعث شد تا تاسف برانگیزترین نظرات نثار دستگاه تعلیم و تربیت دیار نخل و آفتاب شود.

در رودبار و مناطق محرومش باید از جان مایه گذاشت، کاری که منصوری و منصوری ها سالهاست به آن همت گماشته اند.

? نمی دانم کسانی که با قلم فرسایی غیرمسئولانه و جهت گیرانه ستمی چنین سترگ بر پیکرنحیف مدارس رودبار روا داشتند ، لحظه ای به پیامدهای ناگوار کار خود اندیشیده اند؟ اینکه خدای ناکرده حرکت نسنجیده آنان زمینه بی انگیزگی و ناامیدی مدیران جوان و جهادی مدارس رودبار را در پی داشته باشد؟ چه کسی پاسخگوست؟مدیرانی که باید پای کار باشند تا دانش آموزی از میان ویترین رنجها و زخمها قد علم کرده و با کسب رتبه 34 و 85 کنکور تجربی به همه عافیت نشینان درس بردباری و خودباوری بدهند.
و در عصر بی عدالتی های فاحش آموزشی که در تقسیم اندک سرانه ها سهم دانش اموز مرفه مدارس پایتخت با دانش آموز محروم مختارآبادی برابر دیده می شود ، حداقل فرزندان فرهنگی دیارمان ( این تنها دست های دراز شده به سمت کودکانمان برای برخاستن را) برای ازدیاد لایکها و بازدیدهای سایتهایتان قربانی نکنید.

?شمایی که مدعی هستید با مسئولین آموزش و پرورش و والدین بچه ها تماس گرفته اید بد نبود به حرمت نام «معلم» یک تماس هم با مدیر به زعم خودتان خاطی گرفته و از او می پرسیدید براستی چه شد و چرا؟

❤️و سخن پایانی ام با این معلم عزیز: معین جان! می دانم این روزها بد آزرده ای و دل شکسته، محکوم به گناهی ناکرده! وقتی تازیانه های بی رحم جعل و بی معرفتی هماهنگ با سیگنالهای مسموم مجازی رخسارت را به غبار اندوه و جان شیفته ات را به آتش کشیده اند…. در عصر وارونگی ها سهم تو و کار تو هم این است . بهای عشق سنگین است فرشته! در موازات آفتاب بایست و بسوز تا بسازی….

✅ #همه_باهم_میتوانیم
https://telegram.me/joinchat/AZrTfDv5ND4JgJ8rZKqQqA

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدید ترین اخبار
پیام بنیاد

پیام بنیاد

📆 ۱۶ شهریور ۱۴۰۱  انا لله و انا الیه راجعون  از دامن زن مرد به معراج رود بر دامن مادر شهیدان صلوات  درگذشت مادر شهید

ادامه مطلب
پیام_بنیاد

پیام بنیاد

📆 ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ⚫️ انا لله و انا الیه راجعون  باخبر شدیم خانم صالحی مدیر محترم مدرسه ابتدائی و از زحمتکشان مدرسه خیریه مادر

ادامه مطلب
گزارش مالی مرداد ماه

گزارش مردادماه

📆 ۶ شهریور ۱۴۰۱  الحمدلله خیرین و همرهان عزیز در این ماه هم برای نیازمندان و به ویژه ساخت مدارس خیریه، سنگ تمام گذاشتند.  #همه_باهم_میتوانیم

ادامه مطلب
پیام_بنیاد

پیام بنیاد

📆 ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ 🕯 انا لله و انا الیه راجعون  خبر درگذشت برادر عزیز یکی از همرهان همیشگی بنیاد که خود و خانواده شان

ادامه مطلب